900 gram senare...

image94

ÄNTLIGEN är vi tillbaka!


 

Nu ska ni se att det ska bli ändring här, nu har morsan fått en kurs i bloggande! ja på två månader finns det lite att säga och visa om vår älskade Alice som vi älskar mer och mer för varje dag! hon har bivit så stor och redig på många sätt. hon skrattar högt och jollrar, speciellt åt sin mobil över skötbordet där kan hon ligga länge själv och njuta! vi har även införskaffat ett babygym och det gillar hon mer och mer, men bäst är nog TV:n...vi gör allt för att hon inte ska ligga och titta på den.. 
men här är en snabb uppdatering vad hon har gjort och så en del bilder på prinsessan, håll till godo!

- Alice, Elise, Milkha och Alexander har varit på deras första barnvagnsbio.
- Hon har haft besök av; familjen Ahlgren, farmor och farfar, G-moster Linda och Hasse, syssling Junior med föräldrar & gamlemormor Stina.
- Alice har varit på trevligt besök i Götene och 10 dagar i Horred och firat påsk med kusinerna.
- Firat sin pappa som fyllt 28 år.
- Träffat bästa kompisarna Elise och Molly några gånger.
- Går på babysång med Elise i pingstkyrkan (hon går i sin pappas fotspår!)
- Och det största kanske, BARNVÄLSIGNATS!

Allt gör hon nästan med ett leende på läpparna bara hon får vara hos sin mamma! Pappan börjar gå bättre och bättre och det blir mamman väldigt glad för! 
                                         
             NJUT av alla vackra bilder på mig, ja kommer snart tillbaka!

                                                                                            

Kommentarer
Faster Mathilda

Wow! Vilken go tjej.Vi längtar jätte mycket efter dig,Alice!Hoppas att vi snart ses.Vilma tycker att du har blivit en såå stor o gullig tjej!
Många stora kramar från faster.

2007-05-16 @ 18:42:35
Margareta Ahlgren

Hej. Tack för de härliga bilderna.Ja, det var ett tag sedan vi fick se hur hon växer. Jag har varit inne flera gånger och kollat. Nu får jag snart se henne på riktigt. Vi ses. Kramar.

2007-05-19 @ 10:22:16
Jo ellen

Wow! Alice is beautiful and i see Ebba is already a fine babysitter. i am in Atlanta and mackenzie pulled up your blogg...I was so excited to see Alice
My sister and i have enjoyed looking at her pictures. I sent your rain gear for the stroller on Monday, March 19 I hope you get it soon. i am currently working on a quilt for Little Alice. Love to Mom, Dad Alice, and all of her family.
Love Jo ellen

2007-05-19 @ 10:24:28
Elise

Hej kompis! Kanon roligt att din mamma har lärt sig hur man fixar bloggen...nu kan jag ju kika på dig fast du inte är här. Mamma och jag åkte förbi dig i går men då var ni inte hemma. Hoppas vi ses på tisdag, vi saknade dig på babysången. Jag lärde Molly bara en och en halv sång...vi kom ju för sent till kyrkan.
Vilka fina bilder det var på dig!
Elise
Ps. Jag har fått en liten elefant...den är kanon god at tstopap i munnen...vill du prova nån gång? Ds.

2007-05-19 @ 23:20:17
URL: http://eliselyckelind.blogg.se
Elise

..att stoppa i munnen, skulle det ju stå. Ursäkta mig, jag är inte så bra på att stava ännu...

2007-05-19 @ 23:21:26
Johanna i Alingsås

Jättekul att se lite nya kort. Jag började undra vad som hade hänt med sidan när jag gick in och det varje gång bara var de svartvita bilderna.
Hon har verkligen blivit stor Alice och bara sötare och sötare. Hoppas allt är bra med er andra också. Alice behöver man ju inte fråga om, det syns ju på lång väg att hon har det hur bra som helst med mamma och pappa.
Kramar från oss.

2007-05-22 @ 09:37:10
Mamma Lyckelind

Tack för idag!
Här nedan är länken till butiken i Skuttunge, samt två andra sidor som jag kollat lite på. Det finns ju hur mkt som helst.
http://www.wiell.com/shop/
www.pippilotta.se har också roliga saker på sin hemsida, massor av märken att kika på.
Däremot kom de tuffa 70-tals kläderna från Zirkus Zirkus, som jag köpte via www.trendybaby.se
D

2007-05-22 @ 15:30:01
Hemmamamman

Så roligt att kika in här... lilla söta Alice växer och växer...
Ses på torsdagar :o)

2007-05-24 @ 16:35:16
URL: http://rodgrind.blogg.se
G-Moster

Hej på Er!!
Underbara bilder som vanligt, det är bara att njuta, tack för senast förresten, det var väl ingen som fick ont i ögonen? vi har inget hört. Vi hade i alla fall en jättetrevlig helg med Er alla!
Pussa o Krama på Henne från Oss!
Kram till Er oxså ! G-moster Linda.

2007-05-24 @ 23:04:17

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0