Kan man älska nån på avstånd.....

Jaha.....då har pappan, mamman och prinsessan ännu ett distansförhållande. För bara en vecka sen kom pappan hem från Israel. Mamman och Alice från Skåne. Då fick vi alla känna på att älska varandra på avstånd något som funkar men det känns. Nu var det dax igen, mamman och Alice är kvar hos kära nere i väst medans jag fick bege mig hemåt på snöiga, hala vägar där bilister mer eller mindre borde gå i stället för att köra bil. När man sedan kör om en stackare i 40 km och han sitter i linne börjar man fundera på hur många indianer som sitter i kanoten.

Det känns tomt, åtminstone för mig. Ett tomt hus där endast Martin Timells skrytsamma stämma från tv hörs. Jobbet har ju fått lägga sin del i det hela och tagit hand om mig sen tidig morgon till sen kväll.

Men snart kommer det att förändras, snart kommer lasten med juvelerna från väst hem. Det glimmar och glittrar om dom kan jag lova. Det är dyra juveler som inte är till salu och inte går att ersättas. Dessa två är mina guldklimpar som jag kommer vårda och ta hand om.


I väntan på två skatter..........

Kommentarer
Ewa

Wow! Det var det vackraste och mest kärleksfulla jag läst på länge, direkt från ett varmt,mjukt och längtande hjärta...Det känns tryggt att höra för modern/mormodern till de två juvelerna! Ensamma pappan är härmed bjuden på onsdagsmiddag om det passar..?
Kram från kärmor!

2008-03-26 @ 00:28:46
emy

Åhh, jag smälter! det e kul när män uppskattar sina fruar!!!!må så gott!!!

2008-03-26 @ 13:12:33
Christine & Alice

Vi längtar efter dig massa massa oxå. Såå gullig du är dessutom!! men imon så kommer vi hem med en fullpackad bil och med massa kärlek till dig. nu har vi iaf packat färdigt...love you!!

2008-03-26 @ 20:41:20
Lisbeth

OjOjOj... Man blir ju varm i hjärtat när man läser så fina och underbara ord från pappan till sina två juveler och desutom vara mamma till pappan och farmor/svärmor till guldklimparna Men Men!!! Det är ju inte alla som får en Oskar!!!

2008-03-27 @ 19:24:04
Malin

så vackert skrivet!

måste få tacka så mycket för det kaxigt överdådiga och helcoola halsbandet! Jättesnyggt. Helt i min stil...

2008-04-01 @ 09:02:50
URL: http://rodgrind.blogg.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0