Första julbaket!

Om man ska hinna allt man tänkt sig så är det bäst att börja i tid!
Så igår satte jag och Malin igång att baka inför julen (förhoppningsvis har det inte tagit slut innan dess...) Om man gör det ihop så är det roligare och lättare tänkte vi. Och det gick faktiskt helt OK, men vi var mer än trötta när klockan var 8 på kvällen + 2 trötta flickor! 
Vi hann inte allt vi tänkt oss men det blev varsinn dubbel sats med bullar, pepparkaks cheesecake & snickerskakor. Så fortsättning kommer när vi ska göra resten.
Än så länge har man inget att skylla på för att det inte ska bli något adventsfika här som det varit de senaste åren!
Om två veckor börjar mitt nya jobb på Rackartyg och en viss stress inför julen har börjat infinna sig.. mycket jobb väntar!

2 dubbla satser blev det!

Vaniljbullar!Förste bullbakaren!En sjuk Benjamin blev oxå sugen på att bakaCalles egen variant...

Gossiga barnhänder!

Carl-Philip gjorde helst vaniljbullarFlickorna hjälper mammorna att krossa pepparkakorAlice var mest med och provsmakade!

Kanelbullar är min favorit!

En plåt av många...

Kommentarer
Lina

Oj vad spännande med nytt jobb. Rackartyg har ju kanon fina grejer! Duktigt med att baka!!

2008-11-11 @ 22:43:12
URL: http://linaseto.blogg.se/
Frida L

Oh, nu blir jag inspirerad!!! Ska oxå börja med julförberedelserna!!!

2008-11-12 @ 07:21:52
URL: http://fridalinden.blogg.se/
emy

hej vännen, då måste jag få smaka på nåt gott som du gjort :) kommer till ua nästa helg! puss

2008-11-12 @ 11:23:46
Pauline Wallmyr

Åh vad duktiga ni är! Jag gjorde pepparkaksmuffins med ädelost i igår. Känner mig mycket stolt. :-) Men vi ska ha dem på VIP kvällarna på Blomloftet så det lir nog till att baka mer inför julen. :-)

Kul att du ska börja på Rackartyg! Fia är ju så go o de har ju så grymt fina barnkläder. Vi lär säkert synas. :-)

2008-11-12 @ 11:49:38
URL: http://wallmyr.blogspot.com
Evelina

Ingen som vill komma hit å baka med mig då, så jag får nåt gjort?! Tänker ni inte på att jag inte får några julkakor om inte ni kommer?!

:-)

Sötaste bagarna i Uppland tror jag iallafall.

Kram

2008-11-12 @ 19:15:06
URL: http://evelinaahlgren.blogspot.com
D & E

Men det var det värsta! Julbak redan!? Jag som tyckte jag var duktig som börjat köpa julklappar. Ser fram emot adventsfikat ;)

Hörde att Elise & Alice dansade tillsammans idag på musikleken. Önskade jag var där med kameran! Kram D & E

2008-11-12 @ 19:53:06

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0